Første dag i Güllük

Det hele startede med en lang dag med Stinna, Christian og Phillippa. Først stod den på loppemarked og derefter valgte Christian at vi skulle spise aftensmad på McD, ved lufthavnen.
Ved 18.05 tiden satte de os og vores bagage af ved Terminal 2, nu var planen at vi skulle finde checkin-køen til vores fly til Güllük i Tyrkiet.
Efter ca 15 minutters ventetid ved skærmen, kom skrankenummeret endelig på og ja, det var i den modsatte ende af hvor vi stod.
Nu begynder det som enhver der har prøvet charterferie hader, nemlig køen til checkin. I de 40 minutter det varede før det blev vores tur, fik vi set på mange mennesker og tænkt vores om dem. Ej, skal de unger der nu også være på VORES hotel og hvad nu hvis de skriger på hele flyveturen og hvad nu hvis de bor ved siden af os og larmer og hvad nu hvis de larmer og sprøjter med vand ved poolen osv.
Jaja, smertefrit gik det, som sagt var der kun 40 minutters kø og personalet i lufthavnen var ekstremt venlige, på lufthavnens eget og Scanways.
Da vi kom op til sikkerhedskontrollen blev vi lige udset af en sød sikkerhedsvagt, som mente at vi da ikke havde så meget håndbagage, så vi kunne da lige komme foran i køen, niiiice. Martin Spliid er STADIG en chickmagnet.
Og nej, det er ikke storhedsvanvid for da vi kom ind i Tax-free for at hente vores forudbestilte varer, var der desværre en af af mine cremer der var udsolgt. Men hey, Martin Spliid kørte charmørstilen og fik da bonuspointene for varen alligevel, rabat på cigarretterne og diverse gode varerprøver på Kiehlsprodukter, sweeeet.

Flyturen gik fint. Der var lige en del større lufthuller, men det kilde lidt og så var det ovre. Vi kom nemt ud af Milas-Bodrum lufthavn og bagagen kom hurtigt. Desuden tog turen i bus fra lufthavnen til hotellet ca 15 min, som her er der ikke noget at fortælle

Vi ankom til hotellet kl. 02.10 i nat og skulle så lige checkes ind, sammen med de 95 andre. Vi havde dog været så smarte at, på forhånd, aftale at jeg løb ind og fik værelse, mens Dorthe slæbte kufferterne af bussen 😉
På hotellet viste det sig at de ville have penge for aircon og en del, efter min pengepung (kr 340,-), men mere om hvordan man klarer den senere 😀

Vi har fået et fint værelse på anden sal med lille balkon og hav/pooludsigt, ganske fint.

Vi sov omkring kl 04 og stod allerede op igen ved 07.30 tiden. Den gamle mand her, vågnede da han skulle tisse og da jeg så fik kigget ned til poolen, kunne jeg godt se at det vist var på tide at være rigtig charterturist og smutte ned og smide håndklæder på solsengene og hapse en parasol, havde vi ventet en times tid, var vi endt ved børnepoolen.

morgenmaden blev veloverstået, det var ganske lækker. Som det altid er, omelet og diverse salater, Ingen Svin, Been…
Efter en tur med solcremen stod den på solseng indtil fællesmødet kl. 11 hvor guiden fortalte om deres forskellige ture.
Vi havde læst om deres tur ud og svømme med delfiner og den ville jeg gerne prøve. MEEEEN, da guiden fortalte at man fik hele 6 minutter for det fede pris af kr 510,- så blev jeg ALT for nærig, som vi nøjes med at booke en bytur til Bodrum, for den nette sum af kr. 20,- pr person.

Efter fællesmødet fik vi booket en tur i Hamas, med the whole sweinerie.

Vi hoppede ned i solsengene igen, hvor vi lige kunne stege i vores eget fedt i 1,5 times tid, inden det var tid til at blive vasket, tørret, masseret og få ansigtsmaske, af en mand! Det tog ca 1,5 time, hvorefter vi endte i solsengene igen.

Omkring kl 18 hoppede vi op i bad og derefter stod den på aftensmad. Igen en lækker buffet med diverse salater, noget kød, kylling og en fisk af en art, ganske delikat.
Efter maden har den stået på et glas vin og en kop te ved poolen og meget snart ender vi nok på balkonen, hvor vi lige nyder den sidste larm fra poolbaren, for derefter at trække os under “dynen”, vi skal jo være friske til i morgen.

Men hey! Martin, hvad var der med det der aircon? Jooo, jeg undrede mig over at flere af vores kontakter ikke virkede og hårtørren heller ikke. Jeg er ikke typen der klager, så i stedet fandt jeg sikringsskabet som de, desværre for dem, hvde glemt nøglrn i låsen. Og hvad var der lige der? Knappen til at tænde aircon og derved spare penge.

I morgen vil jeg se om vi ikke kan få et par billeder op fa vores balkon, men her er lige et aftenstemningsbillede fra poolside

Indtil vi ses igen….. – Adios Amigos og Amigas.

This entry was posted in ferie, Tyrkiet and tagged , , . Bookmark the permalink.