Første dag i Ayia Napa

Ungdomshotel helt sikkert, her er lutter gamle mennesker. Hvor er alle de unge piger jeg skulle kigge på når vi lå ved poolen? Syntes man 60+ er ungt, så havde det sikkert passet. Oh well, det er jo ikke det vi er hernede for.

Nøglen er udleveret og værelset fundet. Min kære mor bad om poolview og som skrevet tidligere så fik vi det også. Vi havde nok bare ikke regnet med at det var lige op af børnepoolen. Det skal ikke slå os ud, så mor har allerede fanget telefonen og er ved at sms’e til guiderne.
Svaret blev at vi kunne opgradere til en 2 værelses lejlighed hvis vi betalte 53€. Det var noget der kunne få mrs. Clemensen op i det orange felt. Hun takkede pænt nej og sad herefter og skummelede og planlagde hvor hun skulle klage når vi kom hjem. Der blev nævnt tripadvisor, evalueringsskema osv og så skulle vi ALDRIG rejse med startour igen, hvis ikke rejsen var købt på afbud!
15 min senere dukkede en ny besked op om at guiden havde tænkt lidt oer det og de ville gerne have at vi fik en god tur, så Startour skulle nok betale for opgraderingen… – Dadaaaa, vi får nyt værelse i dag. Nu må vi se hvad der bliver sagt om det 😉

Vi har brugt 1,5 time på at lede efter “blikskuret”. Blikskuret er et lille lokalt sted, hvor vi spiste for 20 år siden. Ejerne var mellem 70 og skinddøde men mor insisterer på at vi ledte efter stedet. Vi fandt det ikke, men istedet dukkede et nyt lille lokalt sted op. Der var 3 borde. Ejeren sad ved det ene, 2 lokale ved det andet og det tredje blev vores. Kommunikation foregik med hænderne og det lykkedes mig at få bestilt en cola til hver og noget mad. Ind dukker der først et fad med grønsager og en skål med oliven. Derefter ost, kartofler, æg og en skål med yogurt. langsomt kom der lidt brød på banen og til sidst noget lammekød og lidt kylling.

Efter at have siddet og spist i 1,5-2 timer med flere omgange Yamas (skål, aner ikke om det er stavet rigtigt) forsøgte jeg at fange ejernen for at betale. De skulle vise sig at være lidt sværere en normalt, han var nemlig blevet rimelig godt bedugget af al den brandy han havde siddet og drukket. Vi endte op med en regning på 25€, så vi har nok betalt for de 2 ældre herre der også sad der, men hyggeligt og spændende at prøve, var det.

Efter maden fortsatte vores vandring ned igennem centrum, hvor der var kommet gang i den. Planen var at finde et sted og få en kop kaffe, et sted som også havde free wifi. Vi gik hele vejen ned til havnen, men måtte vende om og gå tilbage til et sted vi kendte, så vi endte endnu engang på “Cornelia”. Herfik vi en DYR nespresso kaffe (2,5€ for frysetørret kaffe) men vi fik noget gratis internet og kunne få tjekket mails og diverse.
Efter kaffen gik turen tilbage til hotellet hvor den gamle fik lejet 2 badehåndklæder til den nette pris af 2€ for en uge.

Første dag i Ayia Napa er slut og en ny venter i morgen.

This entry was posted in cypern, ferie, mad, startour and tagged , , . Bookmark the permalink.

1 Response to Første dag i Ayia Napa

1. Dorthe says:

Sikke en charmerende mand i baggrunden!