En halv dag på vandet

Dagen startede tidligt i dag. Mor tog sig endnu engang en løbetur og jeg røg 4-5 cigarretter og drak et par kopper kaffe, mens jeg ventede på hun kom tilbage.
Vel tilbage fra sin tur smuttede mor i bad, mens jeg smurte den smækre krop ind i høj solfaktor da dagen stod på bådtur.
Da mor godt ville have ordentlige solpladser (fordi for 20 år siden du hun sidst var med, kunne hun kun få en plads under dækket, ved siden af toilettet og bla bla bla) tog vi tidligt afsted. Svetlana havde sagt at vi var i god tid, hvis vi var der kl. 10, men da mor mente at “Det siger Svetlana sikkert til alle”, skulle vi være der 9.30! Klart nok, båden sejler jo kl. 11.15, så jeg vil da godt bruge en del af mit liv, på en båd i mega varme og uden vind.
Well Well, vel ankommet til båden går vi ombord som næsten de første, et par af Svetlanas venner har været der lidt tidligere og lagt deres håndklæde ude i stævnen. Det passede jo fint, da mor ville være på øverste soldæk 🙂 Men hov, når nu de eneste der er her før os, har lagt sig i stævnen, så MÅ det jo være de bedste pladser, så vupti, så kastede hun sidst håndklæde afsted og dam dam dam, det landede lige på den anden plads i stævnen. Nu mangler hun bare at hun vil lege Titanic, mens vi sejler…
Efter ca 45 minutter komme de næste gæster og 20 min efter begynder resten af komme drypvis. Da klokken nærmer sig 11 er jeg ved at være smeltet, lidt lige som frostmand per og frøken tø. Jeg sværger, det var SÅ varmt. 20 min mere af dette og jeg ville hoppe af og finde en pool fyldt med isterninger. Heldigvis blev kl. 11.15 og båden lagde fra havn. Hurtigt begyndte vinden og køle en ned og det blev VILDT behageligt.

Vi sejlede ud til “en eller anden” bay hvor der var bade og snorkelstop. Mor ville gerne blive liggende, da der var rimelig mange interesseret i hendes plads, så det var kun mig der hoppede i. Første gang gik turen ud over rælingen og med benene i, super lækkert vand, men meget salt. Man bliver jo lidt modig, så anden tur foregik fra øverste soldæk, på hovedet. Og jeg skal love for at det blev på hovedet, eller fakkertalt forgik det på ansigtet. Note til mig selv, husk at tage fra med hænderne næste gang og ikke med ansigtet, det gør lidt ondt i ansigt og nakke.

Opholdet varede ca. 25 minutter hvorefter vi fortsatte op mod Famagusta’s kystlinie. Da vi ankom derop, egentlig ganske langt fra Famagusta fortalte kaptajnen historien om Famagusta, ganske interessant!

Derefter var der mad. Dagens menu stod på “Roasted chicken with roasted potatos and coleslaw”, overraskende lækkert. Mutti kunne ikke spise op, så det måtte jeg hjælpe hende med. Det var nok fordi hun skulle have plads til hendes øl 😉

Mens der blev spist sejlede båden med god fart tilbage mod Ayia Napa, dog havde vi et enkelt stop mere, til badenymferne.

Et panorama fra båden, mens der er nogen der bader ( Stop 2)

Vel tilbage i havn blev vi enige om at gå tilbage til hotellet. Vi havde egentlig aftalt at gå en tur op forbi blikskuret for at se om det var åbent, meeen var havde begge brug for en dukkert i poolen.
Meningen er at vi skal op og spise på Los Bandidos, men jeg tror måske vi er for trætte. Vi har først bord kl. 21.

Anyway, i fik lige posten lidt tidligt i dag, da jeg ikke regner med at der sker så meget mere. Skulle der det, vil de komme på næste gang i hører fra mig.

Peace out…

//Spliid

This entry was posted in cypern, ferie, Sjov and tagged , , , , . Bookmark the permalink.