Så cykler vi derudaf

I dag stod vi tidligt op. Som altid startede mutti dagen med en løbetur og jeg gjorde det som jeg plejer, ryge smøger, drikke kaffe og se en film (jaaa, jeg kan multitaske og det bliver bedre ;-)). Efter en 2-3 cigaretter og ca. samme antal kopper kaffe, fik jeg smurt den smækre krop ind i solcremer, i dag blev der nemlig brugt alt fra faktor 8 på ben, arme og overkrop, til faktor 50 på øverste det af lårerne. Nu tænker den kloge læser nok; “hvorfor dog det, han ha jo lange badebukser og shorts?” Nope, ikke mere! Der er investeret i nye badebukser, som er lidt kortere…

(billedet fra bådturen i går)

Jaaa, det ser ikke helt dårligt ud, var kvinder… 😉

Efter mors bad og morgenmad gik turen ned til “Angelo’s moto bikes”. Vi lejede 2 cykler og satte kurs mod blikskuret (ja, mor giver ALDRIG op, det MÅ have åbent) og hvad så man så i det fjerne, blikskuret havde åbent eller ejerne sad ihvertfald uden foran og drik kaffe. Vi skyndte os at parkere cyklerne, desværre kun et kort øjeblik da ejerne hurtigt fortalte mor at de ikke havde åbent mere, i denne sæson 🙁
Nå, vi fandt det, vi så det og vi konstaterede at ejerne der var mellem 70 og skinddød da vi var der for 20 år siden, stadig var melem 70 og skinddød her 20 år senere, Cypriotere SER bare gamle ud.

Vi fortsatte vores cykling mod stranden og efter 10 min var vi der, tror den hed Grecian Bay Beach. Vi fik låst cyklerne sammen og smuttede ned af trapperne. Mor higede direkte henmod den strandstol som så ud til at have mest sol tilbage i sig, i dag er sidste dag og NU skulle huden havde af den ægte cancergrill!

Da vi havde ligget der en times tid var det tid for mig at tage min egen udfordring op. Skidt med højdeskræk, jeg skulle op og paraglide. Op til kassen og få betalt de 35€ det nu kostede, på med den udleveret redningsvest og den til mor i hånden og så ned til den gule KEO parasol og vente på at båden kom ind og hentede mig.
Vel ude på vandet, hente af en ældre rumaner blev jeg viklet ind i faldskærmen og sendt op i højderne, virkelig en fed oplevelse og højdeskrækken slog slet ikke igennem, jeg nød hvert minut.
Jeg ved ikke hvad vi havde fået sagt til rumaneren, men jeg er sikker på at jeg fik en ekstra fed tur. Det tog længere tid end de andre vi havde set på og jeg var højere oppe (over 100 meter oppe fortalte han da jeg kom ned).

På land igen slog vi os ned på solsengene og dasede. Her lå vi 1,5 times tid inden jeg blev nød til a lave noget andet. Strand, sand og solsenge er ikke lige mig, så jeg tog ud og badede en tur. Det var så skønt, men dog stadig salt.

Vi tog cyklerne tilbage mod hotellet ved 16 tiden. Planen for vores sidste aften hernede er, efter et bad, at cykle en tur ud af Nissi Ave. og se hvad der sker, længere ude af vejen. Derefter tager vi en tur op til Ayia Napa’s årlige byfest og hører lidt lokalmusik og ser hvad der ellers sker. Kan vi få pladser tager vi en tur på Lime Light og spiser igen.

Drenge og piger… – Feriens sidste post kommer i morgen. Den vil dog være afsendt fra en dansk IP og ikke en Cypriotisk, desværre. Jeg tog gerne en uge mere hernede, hvis altså Dorthe kom herned til mig 😀

Men vent, der er mere… – Om 5 dage starter begynder historierne fra PKA2009‘s tur til Rom. Vi rejser den 4. Oktober og er væk 4 dage.

This entry was posted in cypern, ferie, PKA2009, poker and tagged , , , . Bookmark the permalink.